10 اولویت گوگل برای رتبه بندی سایت ها در سال 2023
نوشته شده توسط : گل نسیم

گوگل محبوب ترین و قدرتمندترین موتور جستجوی جهان است .که بدون استثنا حدود 84 درصد از سهم بازار جستجو در آمریکای شمالی را بخود اختصاص داده است. هنگامی که در مورد بهبود و ارتقا رتبه خود از طریق خدمات سئو سایت صحبت می کنیم. معمولا به اولویت های گوگل برای رتبه بندی در مقابل بینگ، یاهو یا سایر موتورهای جستجوی جایگزین اشاره می کنیم.

به همین دلیل وقتی مخاطبان مورد نظر کلمات کلیدی محصولات یا خدمات شما را جستجو می کنند. بایستی یاد بگیرید که چگونه به موتور جستجوی گوگل می توانید در نحوه نمایش محتویات خود کمک کنید. گوگل در تصمیم گیری برای اینکه چه کسی می تواند. رتبه اول را کسب کند بیش از 200 فاکتور رتبه بندی را در نظر می گیرد.

با این حال، برخی از اولویت ها در رتبه بندی مهم تر هستند. زیرا در طول دهه گذشته این اولویت ها از طریق بسیاری از به‌روزرسانی‌های الگوریتم هسته‌ای گسترده در گوگل ادامه پیدا کرده‌اند که اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده‌اند.

برای درک اولویت های گوگل برای رتبه بندی در سال 2023، ادامه مطلب را بخوانید.

اولویت های برتر رتبه بندی گوگل در در سطح صفحه اول

1. کیفیت محتوای سایت

یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای اولویت بندی کیفیت محتوا است. به طور خلاصه، کیفیت محتوا یک معیار جامع است که در رابطه با یک جستجو میزان جالب بودن، منحصر به فرد و مفید بودن یک صفحه وب را اندازه می‌گیرد. هر چه یک جستجوگر هدف بتواند ارزش فرضی بیشتری از محتوای شما دریافت کند، گوگل در SERP یا جستجوهای خود به آن رتبه بالاتری خواهد داد.

گوگل کیفیت محتوا را با جستجوی منحصر به فرد بودن و اصالت می سنجد. که بایستی در برابر محتوای کپی شده و دلیل استفاده از ابزارهای نوشتن محتوای هوش مصنوعی مراقب باشید. با این حال، گوگل با بررسی محتوای جدید و به‌ روز اطمینان حاصل میکند. که جستجوگران بجای جزئیات قدیمی، اطلاعات واقعی و مرتبط را برای نیازهای خود دریافت می کنند. کیفیت محتوا را با نوشتن محتوای عالی ارتقا دهید. و یا با استخدام محتوا نویس های آگاه مرتباً محتوای قدیمی را به روز کنید. زیرا اگر محتوای شما برای جستجوگران مفید نباشد. هیچکس اهمیت نمی دهد که چقدر صفحه شما بهینه شده است!

2. ارتباط محتوای سایت

از نظر الگوریتم های گوگل، هرچه محتوای شما با یک پرس و جو مرتبط تر باشد بهتر است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، این شبیه به کیفیت محتوا است. بهترین راه برای اطمینان از ارتباط محتوای این است. که به سایر صفحات با رتبه بالا برای کلمات یا موضوعات مشابه نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید صفحه ای برای درس های امنیت سایبری که در طول سال 2022 آموخته اید را ایجاد کنید، دقت خواهید کرد که بیشتر مقالات برتر برخی از درس ها یا نکات اساسی را برای جستجوگران توضیح می دهند.

شما می خواهید با ارائه اطلاعات بهتر و یک نقطه نظر جدید در قالب یکسان، محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با آن صفحات رقابت کند. همین تضمین می کند محتوای شما با هدف جستجوگر مرتبط است، بنابراین رتبه بالایی خواهد داشت.

3. تجربه کاربری (UX)

گوگل بیشتر تجربه کاربران را در صفحه اندازه گیری می کند با با بررسی چندین فاکتور فرعی مانند:
CTR یا نرخ کلیک، یعنی تعداد دفعاتی که کاربران روی لینک اصلی وب سایت شما در گوگل کلیک می کنند. زمان ماندن یا مدت زمانی که یک بازدیدکننده پس از ورود از Google به سایت شما در سایت شما می ماند.

تعداد افرادی که روی سایت شما کلیک می کنند و دکمه برگشت را بدون رویارویی با آن فشار می دهند، زیرا به خوبی بارگیری نشده است یا درخواست آنها را برآورده نمی کند. هرچه در صفحه تجربه بهتری از طریق محتوای با کیفیت، ساختار قوی و طراحی جذاب ارائه دهید، گوگل به طور کلی رتبه وب سایت شما را بالاتر خواهد برد.

4. بهینه سازی کلمات کلیدی

سئوی قدیمی خوب می تواند. از طریق تحقیق و کلمات کلیدی راهی عالی برای کسب رتبه بالای محتوای شما در گوگل باشد. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد، از جمله:

1-نوشتن توضیحات متا بصورت گیرا و جذاب. استفاده از کلمات کلیدی نمایه سازی با معنا شناسی هدفمند به Google کمک می کند تا مشخص کند محتوای شما در مورد چیست.

2-استفاده از انکر تکست خوب برای لینک های داخلی و بک لینک ها.

3-استفاده از کلمات کلیدی هدفمند در هدرهای سایت

4-استفاده از کلمه کلیدی در url سایت

5.سئو تکنیکال یا سئو فنی

با استفاده از ابزار سئو حسابرسی های منظم را انجام دهید تا سلامت فنی سئو سایت خود را گزارش دهید. حسابرسی ها هرگونه مشکل در سئوی فنی سایت شما را آشکار می کند، که می تواند هشدارهای کوچک یا خطاهای بزرگی باشد که باید فوراً برطرف شوند.
نمونه هایی از مسائلی که حسابرسی دقیق سئو می تواند به شناسایی آنها کمک کند عبارتند از:
-حلقه ها یا زنجیره ها را تغییر مسیر دهید.
-لینک شکسته
-CSS یا جاوا اسکریپت از دست رفته و بهینه سازی نشده
-محتوای تکراری
-محتوای ضعیف
-مشکلات نقشه سایت
-صفحات مسدود شده و 404

6. طراحی سایت سازگار با موبایل(ریسپانیو)

یک دوم کل ترافیک اینترنت از دستگاه های تلفن همراه می آید، که بایستی محتوای وب شما توسط کاربران تلفن همراه قابل مسیریابی باشد. گوگل چندین سال است که قابلیت استفاده از موبایل را در رتبه بندی خود قرار داده است. شما نیازی به طراحی وب سایت اول برای موبایل ندارید، اما وب سایت شما و محتوای آن باید پاسخگو باشد و به راحتی در هر اندازه صفحه نمایش داده شود.

با اصول طراحی سایت آشنا شوید و محتوای خود را توسط تلفن همراه خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که سرعت بارگذاری صفحه سریع است، همه چیز خوانا است و همه دکمه ها و پیوندها (حتی در متن) به راحتی با انگشتان قابل لمس هستند. اگر احساس می کنید خارج از ویژگی خود هستید، می توانید با شرکت دیجیتال مارکتینگ آرمانا وب در تهران تماس بگیرید.

7. طراحی اصولی نوار ناوبری وب سایت

الگوریتم گوگل آنقدر پیشرفته است که می تواند کیفیت ساختار وب سایت شما را تحلیل و تشخیص دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، بایستی بدانید که چه چیزی باعث ایجاد یک ساختار قوی برای بازدیدکنندگان وب سایت شما می شود. وب سایت خود را مرور کنید و از خود بپرسید که آیا یک بازدیدکننده جدید می تواند تمام محتوا یا محصولاتی را که به دنبال آن هستند را بیابد. آیا منوها و کال تو اکشن ها برای جابجایی در سایت به راحتی پیدا و قابل دسترسی هستند؟ آیا تماس بازدیدکننده برای یافتن صفحه خاص یا بررسی وبلاگ با شما آسان است؟
اگر پاسخ به هر یک از این سؤالات "نه" است، باید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید تا ساختار خوبی داشته باشد و تجربه کاربری بهتری را برای هر بازدیدکننده ای فراهم کند.

8. سرعت بارگذاری صفحات سایت(لود سایت)

سرعت بارگذاری صفحه نیز یک اولویت مهم در رتبه بندی گوگل است. هر چه صفحات شما سریعتر بارگذاری شوند، گوگل رتبه بالاتری به آنها خواهد داد. این تا حدی به این دلیل است که بسیاری از کاربران در صورتی که بیش از نیم ثانیه یا بیشتر طول بکشد در یک صفحه باقی نخواهند ماند.

گوگل نیز این را در اولویت قرار می دهد زیرا سرعت بارگذاری صفحه بخشی از تجربه کاربری سایت است. لزوماً لازم نیست نگران باشید که صفحات خود چند میلی ثانیه سریعتر از صفحات رقیب هستند. در عوض، هدف این است که حداقل استانداردهای زمان بارگذاری صفحه (معمولاً سریعتر از 500 میلی ثانیه یا بیشتر) را برآورده کنید. شما به راحتی می توانید صفحات خود را با استفاده از ابزارهای رایگان مانند GTmetrix تست کنید.

9. امنیت وب سایت

فراموش نکنید که امنیت وب سایت را در اولویت قرار دهید. به ویژه ، اطمینان حاصل کنید که سایت شما از پروتکل HTTPS استفاده می کند. در واقع این پروتکل همیشه اطلاعات بین کاربران و وب سایت شما را رمزگذاری می کند تا از سرقت اطلاعات شخصی شما جلوگیری کند.

این امر به راحتی با درخواست و خرید گواهینامه SSL برای وب سایت شما قابل دستیابی است. پس از دریافت گواهینامه SSL، بازدیدکنندگان نماد قفل را در نوار آدرس می بینند و به احتمال زیاد به وب سایت شما اعتماد خواهند کرد. همچنین ایده خوبی است تا مطمئن شوید لینکهای خارجی شما به سایت‌ های امن هدایت میشوند.Google لینکهای شما را جستجو می کند و نمی‌خواهد کاربران را به سایت‌ های احتمالی ناامن راهنمایی کنید. امنیت وب سایت بخش بزرگی از تجربه کاربر است و بنابراین یک عامل حیاتی در رتبه بندی گوگل است. برای اطلاع از قیمت سئو سایت میتونید با کارشناسان فروش آرماناوب تماس بگیرید.

10. کیفیت بک لینک های سایت

بک لینک ها خارج از سایت حضور دارند، اما قطعا بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارند. احتمال این وجود دارد که محتوای آنلاین شما دارای بک لینک هایی از وب سایت های دیگر باشد. که به وب سایت شما اشاره می کند. این می تواند هر چیزی باشد، از لینک بیوگرافی شرکت شما در رسانه های اجتماعی گرفته تا گوگل مپ، وب سایت های شریک، یا پروفایل ها در رسانه های آنلاین.

همه بک لینک ها برابر نیستند. هر چه سایت مراجعه کننده کیفیت بالاتری داشته باشد. ارزش سئو بهتری از لینک دریافت می کنید. از هر فرصتی برای جستجو یا پیکربندی لینک ها در وب‌ سایت‌ های مرتبط و با کیفیت مانند فهرست راهنمای کسب‌ و کار، سایت‌ های بررسی، فهرست‌ های نقشه و موارد دیگر استفاده کنید.
علاوه بر این، حسابرسی های دوره ای بک لینک های خود را اجرا کنید. تا مطمئن شوید هیچ کدام به صفحه های حذف شده هدایت نمی شوند. اگر آدرس صفحه‌ای را تغییر می‌دهید .که می‌دانید بک لینک‌ های عالی دارد، حتماً تغییر آدرس ها و مسیرها را درست راه اندازی کنید و حتی در نظر داشته باشید که با وب‌ سایت‌ های دیگر تماس بگیرید تا لینک را تغییر دهند.

شرکت سئوکار





:: موضوعات مرتبط: طراحی سایت , شرکت طراحی سایت , سئو سایت , سئو و بهینه سازی سایت , سئوی سایت , سئو سایت فروشگاهی , قیمت سئو سایت , سئو سایت تضمینی , سئوکار حرفه ای , سئوکار حرفه ای تهران , ,
:: برچسب‌ها: سئو سایت،قیمت سئو سایت،طراحی سایت و سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: